NB: Skabelon nr. 06-1 kan kun bruges til udbetaling af engagnsvederlag til tjenestemænd.
For udbetaling af engangsvederlag til andre medarbejdere, se skabelon nr. 06.
Arbejdsgang | Beskrivelse | Handling |
Tid og Tillæg |
Vælg fanebladet "Tid og Tillæg". Vælg "Engangsydelser" i menulinjen. |
|
Indberetning |
I indholdsvinduet til venstre vælges "Indberetning – medarbejder". |
|
Medarbejdersøgning |
Under "Medarbejdersøgning" vælges en medarbejder. Man kan søge på fornavn, efternavn eller medarbejdernummer. Tast "Enter" for at søge. Man kan også søge alle medarbejdere frem ved at sætte markøren i et af felterne og taste "Enter". |
|
Periode og Skabelon |
Vælg skabelonen "Engangstillæg KUN TJENESTEMÆND". Skabelon nr. 06-1 Der kan vælges en enkelt dag eller en periode. Hvis der vælges en hel måned, kan der indberettes på de aktuelle dage. På lønsedlen resulterer det i en linje pr. dag der bliver indberettet på. Vælg "Vis periode" nede til venstre. |
|
Indtast oplysninger |
I det nye vindue indtastes beløbet til udbetaling. Vær opmærksom på at der skal tages stilling til om beløbet er med eller uden pension. Beløbet udfyldes enten i kolonnen "ej pension" eller "pensionsgivende" Efter indtastning klik på "Registrer engangsydelse" |
|
Kontroller og gem |
Nu vises de engangsydelser der er indtastet. Vælg "Gem". Herefter er indberetningen sket, og der vises en kvittering for indberetningen. |
|
Rette eller slette |
En indberetning af en engangsydelse kan altid slettes, se vejledningen "Indberetninger, Vis og ret engangsydelser". Herefter kan indberetningen evt. ske på ny ved at følge denne vejledning. |