I forbindelse med en afskedigelse, skal der i visse tilfælde udbetales et antal ledighedsdage.
Reglerne for ledighedsdage finde her:
https://pav.modst.dk/afskedigelse/generelle-regler/dagpengegodtgoerelse/
Linket er i øjeblikket ugyldigt.
Arbejdsgang | Beskrivelse | Handling |
Tid og tillæg | Vælg fanebladet "Tid og tillæg" |
|
Indberetning | I indholdsvinduet til venstre vælges "Indberetning - medarbejder" | |
Medarbejdersøgning | Under Medarbejdersøgning vælges en medarbejder. Man kan søge på fornavn, efternavn eller medarbejdernummer.
Tast "Enter" for at søge. Man kan også søge alle medarbejdere frem ved at sætte markøren i et af felterne og taste Enter. |
|
Periode og skabelon |
Ved afskedigelse: Ledighedsdagene skal indberetttes med datoer inden for ansættelsesperioden Ved hjemsendelse: Ledighedsdagene skal indberettes på de korrekte datoer. Der kan vælges en enkelt dag eller en periode. Hvis der vælges en hel måned, kan der indberettes på de aktuelle dage. På lønsedlen resulterer det i en linje pr. dag der bliver indberettet på. Vælge skabelonen "Ledighedsdage". Skabelon nr. 7 |
|
Indberetning af hele eller halve ledighedsdage |
Den første kolonne anvendes, hvis medarbejderen skal have udbetalt en eller flere hele ledighedsdage. Den anden kolonne anvendes, hvis medarbejderen skal have udbetalt en halv ledighedsdag. For begge kolonner gælder, at man under antal taster hvor mange dage der skal udbetales for. Der kan højest udbetales for to dage. |
|
Registrer engangsydelser |
Efter indtastning klikkes på "Registrer engangsydelser" |
|
Kontroller og gem |
Nu vises de engangsydelser der er indtastet. Vælg "Gem". Herefter er indberetningen sket, og der vises en kvittering for indberetningen. |
|
Rette eller slette | En indberetning af en engangsydelse kan altid slettes, se vejledningen "Vise og rette tidligere indberettede engangsydelser".
Herefter kan indberetningen evt. ske på ny ved at følge denne vejledning. |