Arbejdsgang | Beskrivelse | Handling |
---|---|---|
Tid og tillæg |
Vælg fanebladet "Tid og Tillæg". Vælg "Engangsydelser" i menulinjen. |
|
Indberetning |
I indholdsvinduet til venstre vælges "Indberetning – medarbejder". |
|
Medarbejdersøgning |
Under "Medarbejdersøgning" vælges en medarbejder. Der kan søges på fornavn, efternavn eller medarbejdernummer. Tast "Enter" for at søge. Man kan også søge alle medarbejdere frem ved at sætte markøren i et af felterne og taste Enter. |
|
Periode og skabelon |
Vælg skabelonen "Gravermedhjælper timer m.m. Skabelon nr. 7460-1"
Ifølge 3F's vejledning indberettes der et forventet antal arbejdstimer for den aktuelle kalender måned. Dvs. det antal timer som det forventes af medarbjederen i alt præsterer fra den første til den sidste dag i måneden. Måneden efter korrigeres det forventede timetal til de faktisk præsterede antal timer, og der indberettes samtidig de forventede timer for den nye måned. Se også vejledningen "Indberetning af timer til gravermedhjælpere"
Vælg "Vis periode" nede til venstre. |
|
Indberetning arbejdstimer + evt. kvalifikationstillæg |
I den første kolonne under faktiske timer indberettes de arbejdstimer som medarbejderen har præsteret i hele kalender måneden. Indberet timerne samlet pr. den 1. i måneden. Vær opmærksom på at vælge den korrekte periode, når der i den anden kolonne indberettes de arbejdstimer som medarbejderen forventer i alt, at præstere fra den første til den sidste dag i måneden. Også her indberettes timerne samlet pr. den 1. i måneden. For uddybende forklaring henvises til "procedure for indbereting af timer til gravermedhjælpere". Link: Procedure for indberetning af timer til gravermedhjælpere Timelønnen udregnes iht. den lønklasse og basistrin der er registreret på medarbejderen. Et evt. kvalifikationstillæg indregnes i timelønnen. NB: Kvalifikationstillæggets grundbeløb skal være registreret på medarbejderen som et individuelt lønelement - se vejledningen "Kvalifikationstillæg til gravermedhjælpere" |
|
Indberetning af funktionstillæg |
I kolonnen "Funktionstillæg nr.1", "Funktionstillæg nr. 2" osv. indberettes det antal timer, som medarbejderen skal have funktionstillæg for, satsen beregnes ud fra grundlaget der oprettes som et fast tillæg. Se vejledningen "Funktionstillæg til gravermedhjælpere". Bemærk, at funktionstillægget kan være aftalt både med og uden pension. Kolonne 3, 5, 7, 9 og 11 vedrører funktionstillæg med pension og kolonne 4, 6, 8, 10 og 12 er funktionstillæg uden pension. Udfyld antal timer der skal udbetales funktionstillæg for, vær opmærksom på, at få indberettet timerne under det korrekte funktionstillæg, specielt når medarbejderen har flere funktionstillæg. |
|
Registrer engangsydelser | Efter indtastning af timerne og evt. funktionstillæg klikkes på "Registrer engangsydelser" | |
Kontroller og gem |
Nu vises de engangsydelser der er indtastet. Vælg "Gem". Herefter er indberetningen sket, og der vises en kvittering for indberetningen |
|
Rette og slette |
En indberetning af en engangsydelse kan altid slettes, vejledningen "Vise og rette tidligere indberettede engangsydelser". Herefter kan indberetningen evt. ske på ny ved at følge ovenstående vejledning |
|